Re: Kolejnosc przeszukiwania wg PROPATH

>Watpliwosc moja i wynikle z niej pytanie dotyczyly kwestii:
>1. czy przeszukiwane sa TYLKO sciezki podane w zmiennej PROPATH,
>2. czy plik poszukiwany jest ROWNIEZ w katalogu:
>biezacym? domyslnym? roboczym? procedury startowej?
>Jesli tak, to który z nich przeszukiwany jest najpierw ?
>Czy to zalezy od systemu operacyjnego?
>Niestety- nie bardzo moge eksperymentowac na zywym organizmie...

Przeszukiwanie odbywa się TYLKO według listy katalogów i blibliotek
trzymanych wewnątrz Progress'a na zmiennej PROPATH i inne katalogi nie są
przeszukiwane i nie zależy to od systemu operacyjnego. Przeszukiwanie nie
jest wykonywane, jeśli nazwa procedury jest podana jako bezwzgledną nazwą
pliku (np: C:\APL\Procedura1.p). W tej sytuacji jest pobierany konkretny
plik. Pytanie sugeruje występowanie problemu polegającego na tym, że
wykonywana jest procedura brana z innego miejsca niż się Pan spodziewa.
Otóż zmienna PROPATH może być ustawiana nie tylko na zewnątrz aplikacji
jako zmienna środowiska, ale również może być ustawiana i modyfikowana w
pliku PROGRESS.INI i wewnątrz aplikacji. Progress sam z siebie też dopisuje
do niej swoje katalogi. Ważna jest jej wartość w momencie wydania
instrukcji RUN wykonującej procedurę. Wydaje mi się, że problem tkwi w tym,
że nie jest znana wartość tej zmiennej właśnie w momencie wydania RUN i
stąd problemy. Jeśli aplikacja jest w postaci źródłowej, to najlepiej
wykonać MESSAGE PROPATH przed instrukcją RUN, żeby zobaczyć jaka jest w tym
momencie rzeczywista wartość zmiennej PROPATH. Inna sprawa, to jak ją
doprowadzić do właściwej wartości. Nie jest dobrą praktyką programowania
zmiana tej zmiennej wewnątrz aplikacji, bo później trudno zapanować nad jej
wartością. Jeśli już jest zmieniana, to trzeba dokładnie wiedzieć na czym
te zmiany polegają.
Gorsza sprawa, jeśli aplikacja, którą Pan posiada jest w postaci
skompilowanej (*.r kodu). Tutaj pozostaje kontakt z autorem aplikacji lub
też eksperymenty.
Pozdrawiam,

Henryk Jusza               mailto:henju@pg.gda.pl
tel (058) 347-28-01          fax (058) 347-24-63