Re: Formatowanie wydruku

Janusz Soszyński wrote:

> Witam wszystkich.
> Zastanawiam się, czy można w progressie wysłać na drukarkę (igłową) znaki
> sterujące, które przesuną głowicę drukarki w dół o odległość mniejszą niż 1
> linia znakowa, np. o jeden piksel.
> Jeśli tak, to proszę o podpórkę.
>
> pozdrawiam
> Janusz

Myślę, że wszystko zależy od tego, czy drukarka ma taką możliwość. Jeśli
wśród kodów sterujących drukarki jest taki, który to umozliwia, to nie
ma najmniejszego problemu. Można z Progress'a wysyłać kody sterujące
bezpośrednio na port, lub umieszczać go w pliku przeznaczonym do
wydruku. Jeśli są to windowsy, to ja się nie wypowiadam, bo tam tego nie
próbowałem. Pod unixami wszelkiej maści robi się to bez problemu.

Mozna to robić za pomocą PUT CONTROL..
np. PUT CONTROL "~033A", żeby wysłać sekwencję "ESC A"

pozdrawiam
--
Tomasz Fidecki
JMS Serwis Sp. z o.o. ul. Instalatorów 9 02-237 Warszawa