Re: Licencjonowanie produktów konkurancji

Pawel Dobrzynski wrote:

> Tomasz Fidecki  napisal byl
> w dniu 04 Apr 2000 o godzinie 15:12:12 +0200
>
> http://www.ploug.org.pl/gazetka/12/tekst12_1.htm#3
>
> Albo się mylę, albo pada mit droższego oracle'a niż progress'a
> (przynajmniej w zastosowaniach internetowych).
>
> Akurat w tym przypadku niekoniecznie. W oraklu placi sie za nazwanego
> uzytkownika, w przypadku konfiguracji Progress-WebSpeed, za agenta. Jeden agent
> Webspeeda moze obsluzyc nawet tysiac nazwanych uzytkownikow, byle nie pchali
> sie jednoczesnie. Tak więc, trudno mówić tu o porównaniu.

> [...]

Pomysł nie jest oryginalny. Zgadzam się, że różnice w kosztach nie są
oczywiste. Obydwa systemy konfiguruje się cenowo w zupełni różny
sposób. Jednak muszę niechętnie przyznać (bo wcale mnie to nie
cieszy), że porównując konkretną konfigurację na 25 agentów i
1-procesorową maszynę, licencje na oracle'a wyszły taniej (abstrahując
od kosztów wytworzenia oprogramowania i administracji systemu).
Powoduje to, iż muszę się nieźle napocić, aby przekonać potencjalnego
klienta o wyższości roziązań progress'owych.

W całym wątku chodzi raczej o pewien globalny trend. Kiedyś można było
w ciemno powiedzieć, że oracle jest 2 razy droższy od progress'a.
Teraz klienci skrupulatnie liczą i wynik nie zawsze jest tak
oczywisty.

Jedno jest pewne, w kontekście narzędzi to tworzenia aplikacji
internetowych progress bije oracle'a na głowę. Szczególnie w
kontekście tak miłych dla mego ucha obietnic, które usłyszałem bodaj
jeden dzień wstecz :-))))

pozdrawiam
--
Tomasz Fidecki
JMS Serwis Sp. z o.o. ul. Instalatorów 7c 02-237 Warsaw Poland